Bilim-Teknoloji

'Apple Store randevu sistemi işlemiyor'

Apple'ın yeni akıllı telefonları iPhone 6 ve iPhone 6 Plus yarın Türkiye'de satışa sunuluyor. Ancak Apple müşterilerini düşündükçe sıkıntıya sokan, iPhone'a geçmeyi planlayan birçok kişinin de haberi olmadığı bir sorun var: Apple Store randevu sistemi.

Konular: Bilim-Teknoloji
Türkiye'nin ilk Apple Store'u 5 Nisan 2014'te açıldı. [Fotoğraf: Al Jazeera]

apple’ın 9 eylül’de tanıttığı iphone 6 ve ilk phablet’i iphone 6 plus, 26 eylül’de türkiye’de satışa sunuluyor. türk kullanıcılar alacakları modelleri dikkatli bir şekilde belirlemeye çalışırken, nisan ayında hizmete giren ilk istanbul’da açılan ilk apple store’u zorlu bir süreç bekliyor. birçok tüketicinin yeni telefonlarıyla yaşaması muhtemel sorunlarda apple store’a başvurmaları gerekecek. ancak apple store açıldığı gün devreye giren 'randevu sistemi' hakkında internette birçok olumsuz hikaye yer alıyor. anlatılanlar sistemin işlemediğini ve kimsenin sorununu çözemediğine işaret ediyor.

zorlu center'da 5 nisan 2014'te açılan apple store ile devreye giren 'genius bar rezervasyonu', apple müşterilerinin mac, ipad, iphone ve ipod ürünlerinde yaşadıkları sorunları çözümlemek için internetten başvurmaları gereken randevu sistemini temsil ediyor. ancak sistem işlemiyor. sebebi kesin olarak bilinmeyen bu durum nedeniyle mağdur olan müşteri sayısı ise hızla artıyor.

internette yer alan yorumlarda, çok sayıda apple kullanıcısı aylardır 'gece yarısında apple.com.tr'ye girerek randevu almaya çalıştıklarını' belirtiyor. böyle yapmalarını ise apple store'daki genius'ların söylediğini ifade ediyorlar. yorumlarda, sorunları aylardır çözülmeyen kullanıcıların çaresizliği belli olurken, bazıları her gece 12'de bilgisayar başında aynı işlemi tekrarlamaktan psikolojisinin bozulduğunu ortaya koyuyor.

'bozuk iphone ve ipod elimde kaldı'

ipod kullanıcısı olarak randevu sistemini denemek için ilk olarak internetten girişimde bulunduğumda, aşağıdaki fotoğrafla karşı karşıya kaldım. ardından bilgi alabilmek için apple store'u aramaya başladım. beşinci veya altıncı aramamda, sürekli meşgul gözüken hat bu sefer düştü ve tuşlarla istediğim birime yönlendirildim. bu sefer hatta benden önce dokuz kişi olduğu ve beklemem gerektiği belirtildi. yaklaşık beş dakika sonra beklemekten vazgeçtim. randevu sisteminde yaşanan ve göz ardı edilemeyecek durumun ciddiyetini, apple kullanıcılarının anlattıkları doğruladı.

apple müşterisi duygu dener, ilk olarak 15-16 nisan'da randevu almaya çalıştığını ancak tüm denemelerine rağmen arızalı iphone'unu değiştiremediğini söyledi. dener, 'beş aydır bozuk olan iphone 5'inin ekran kilidi tuşunu yaptırmak için apple store'a gittiğini ve mağazadaki bilgisayardan mevcut hafta dolu olduğu için randevu alamadığını' belirtti. ilerleyen günlerde internetten randevu almaya devam ettiğini belirten dener, buna rağmen mac ve ipod gibi ürünler için de randevu almayı başaramadığını ifade etti.

dener, iphone 5'lerde ortaya çıkan güç tuşu sorunu nedeniyle nisan sonunda açıklanan ücretsiz tamir programından da sonuç alamadığını anlattı:

"2 mayıs'ta iphone 5 üst tuşları için ücretsiz tamir duyurusu verilince hemen mağazaya gittim. telefonumun seri numarasının programa uyduğunu söyleyerek mağazadaki bir görevliden destek istedim. bana telefonu nereden aldığımı, programa uygun olup olmadığını genius'ların bakacağını, telefonu aldıklarında ise tamir edilip edilemeyeceğine karar vereceklerini söyledi. dört yıl londra'da yaşadım ve bugüne kadar iki iphone ve bir ipod'u üst tuş bozukluğu nedeniyle mağazaya götürdüm ve herhangi bir callback programı olmamasına rağmen anında yenisi verilmişti. görevliye seri numaramı kontrol ettiğimi tekrar söyledim, tamir mi edileceğini yoksa yenisinin mi verileceğini sordum ve daha önce böyle bir yanıtla karşılaşmadığımı söyledim. aynı zamanda şarj bitmesi problemi de yaşıyordum, bu problemleri danışmak için randevu almanın da zorluğundan bahsedince, '17 milyonluk şehirde herkes akın etti tabii' cevabını aldım. nihayetinde bana yardım edemeyeceklerine karar vererek mağazadan çıktım."

dener, daha sonra apple store'dan bir daha randevu alamadığını, tekrar sorduğunda ise '23:55'te apple.com.tr'yi açıp art arda sayfayı yenilerseniz belki randevu alabilirsiniz' şeklindeki cevap verildiğini söyledi.

ağustos ayında iphone 5'lerdeki şarj problemi için yeni bir callback programı açılınca seri numarasının programa uyduğunu gören dener, yeniden apple store'a gitti. mağazaya gidemeden telefonunun tamamen bozulduğunu belirten dener, bilgili ve hızlı hizmet veren bir genius'un yardımıyla alışverişini kolayca yaptığını belirtti. dener, telefonunu tamir ettirmek için apple web sitesinde belirtildiği gibi yetkili bir servise gitti ancak telefonu ingiltere'den aldığı için kendisine yardım edilemeyeceğini öğrendi. kendisine apple store'da da aynı uygulama ile karşılaşacağı belirtilen dener, bozuk bir iphone ve ipod'un elinde kaldığını söyledi.

'açılıştan birkaç gün sonra randevu aldım'

bir diğer apple müşterisi ömer faruk şahin, apple store'un açılmasından birkaç gün sonra randevu uygulamasından haberdar olduğunu ve apple tv değişimi için hiç sıkıntı yaşamadan randevu aldığını söyledi. şahin, internetten saat 16.00 civarında randevu aldığını, buna rağmen istediği saati seçebildiğini ifade etti. apple store'un açılmasını takip eden günlerde randevu sisteminden birçok kişinin haberi olmadığı için sıkıntı yaşamadığını düşünen şahin, bir tane apple store'un istanbul'un talebini karşılamaya yetmeyeceğini düşünüyor.

randevu sistemi hakkında görüş istediğimiz apple, yorum yapmadı.

'sorun uzun vadede çözülecektir'

teknoloji yazarı ve akademisyen atıf ünaldı, apple store randevu sistemindeki sorunların zamanla ortadan kalkması gerektiğini belirtti. yaşanan sıkıntıda en önemli nedenlerden birinin 'kültürel bakış' olduğunu ifade eden ünaldı, şu yorumda bulundu:

"şu an apple ne türkiye'deki lokal bakış açısına uygun bir müşteri hizmetleri veriyor ne de amerika'daki standartlada. ben eşimin telefonunda iphone 5'lere ait bir sorunu üst tuş bozulmasıyla ilgili yaşadım. amerika’da olsaydık telefonun o anda değiştirilmesi gerekiyordu, zira bu konuda apple'ın açıklaması vardı. ancak ne yazık ki türkiye'de müşteri hizmetlerine yönlendirildik. biz de değişimden vazgeçtik. basından bir meslektaşım, bir sorunuyla ilgili aylarca telefon etmiş ancak sonra bize sorunca fark ettik ki; aradığı numara sadece sabit hatlardan aranıyor. bu tip sorunların uzun vadede çözüleceğine inanıyorum. ancak sürecin uzaması bu büyüklükte bir şirket için pek de doğru değil. şirketler bir ülkeye girdiğinde müşteriler, hisse sahipleri ve basınla kurulması gereken kurumsal iletişimi başlatmalı."

'iphone 6 plus'ı değiştiremedim'

türkiye'de yaşanan sıkıntıların ardından abd'de gerçekten her şey mükemmel mi sorusuna the verge sitesi editörlerinden chris plante’nin 22 eylül tarihli yazısı cevap veriyor. plante yazısında, ‘iphone sahibi olmanın giderek eziyet haline geldiğini’ vurguladı.

plante, ön siparişle satın aldığı iphone 6 plus’ın büyüklüğüne alışamayınca değiştirmeye karar vermiş ve cumartesi sabahı saat 9'da apple store'a giderek genius'a derdini anlatmış. mağaza müdürüyle konuştuktan sonra geri dönen genius, kendisine 'sıraya girmesi gerektiğini' belirtmiş. sırada saatlerce beklerken takas edebileceği iphone 6 kalmayabileceğinin bilen plante, sıraya girmemesi halinde ise 14 gün daha beklemek zorunda kalacağını düşününce, üçüncü alternatifte karar kılmış: telefonu iphone 6'sı olan biriyle takas etmek. craiglest'ten ilan veren plante, 1500 doların altında belirlediği fiyatla takası gerçekleştirmiş. ancak sıra düzeni bu noktadan sonra da devam etmiş.

pazartesi günü öğleden sonra apple store'a giden plante, yeni telefonu için kılıf almak istediğini belirttiğinde, 'apple store'dan almak üzere internetten sipariş verebileceğini, ardından telefon almak isteyenlerin yanındaki ikinci sıraya girmesi gerektiği’ cevabını almış.

hatası yüzünden homurdanan birine dönüştüğünü belirten plante, istediği iphone'u almanın kendisini mutlu edeceğini sandığını ancak sonunda kendisini bir çöp gibi hissettiğini belirtiyor. apple'ın takaslarla rekor kıramayacağını ifade eden plante, yeni modellerin eskisinden daha iyi olmasına rağmen, satış alış tecrübesinin giderek kötüleştiğini vurguladı.

kaynak: al jazeera

Müfit Yılmaz Gökmen

Bilim-Teknoloji yazarı Devamını oku

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;