Bilim-Teknoloji

'Türkiye'deki yeteneklere ulaşmak istiyoruz'

Dünyaca ünlü yazılımcı Martin Fowler, kurucusu olduğu ThoughtWorks firmasıyla Türkiye'de e-ticaret piyasasına adım atıyor. İstanbul'a gelen Fowler, Türkiye'deki yeteneklerle çalışmak istediklerini belirtirken, geliştiricilere tavsiyelerde bulundu.

Konular: Bilim-Teknoloji

'Agile' yazılım yöntemlerinde öncü isimlerden olan İngiliz yazılımcı Martin Fowler, İstanbul'da gerçekleştirilen Contunious Delivery and Design konferansında Türk gelişticilerle buluştu. Kurucusu olduğu ThougthWorks firmasıyla Hepsiburada.com ile işbirliğine giden Fowler, Türkiye'deki e-ticaret piyasasının gelişmesi için yazılım çözümleri geliştirilmesinde rol oynayacak.

Al Jazeera Türk'ün sorularını yanıtlayan Fowler, yeni nesil geliştiricilerin teknoloji ürünlerine değil kendilerini iyi bir yazılımcı haline getirecek unsurlara odaklanmaları gerektiğini ifade etti. Fowler, yazdığı birçok kitabın 10 yıldan eski olduğunu ancak programlamanın prensiplerine dayandıkları için teknolojik ürünler gibi eskimediklerini belirtti.

Türk e-ticaret piyasasına çözümler sunacak yazılımlar geliştirmenin yeni yeteneklerle çalışma fırsatı vereceğini ifade eden Fowler, 'kültür veya coğrafya farketmeksizin bir ülkenin başarılı olmasının yolu bir arada çalışabilen zeki insanların bulunmasından geçiyor' yorumunda bulundu.

Fowler, gelecekte yapay zekayla yaşamanın nasıl bir tecrübe olacağı hakkında tahminde bulunmanın çok zor olduğunu söylerken, "Belki de robot liderler dünyayı daha iyi yönetir" ifadesini kullandı.

Türkiye'de e-ticaretin kapsamını artırmayı amaçlıyor

ThoughtWorks ile yaptıkları işbirliğiyle Hepsiburada.com'u 'geniş kapsamlı bir e-ticaret platformu' haline getirmek istediklerini belirten Doğan Online İş Geliştirme Bölüm Başkanı Emre Ekmekçi, yeni yazılım çözümleri üretirken ThoughtWorks'ün 'çevik yazılım metodolojisini kullanmak istediklerini' söyledi.

Doğan Online İş Geliştirme Bölüm Başkanı Emre Ekmekçi.
Al Jazeera Türk'e konuşan Ekmekçi, "Türkiye e-ticaret piyasasındaki yazılım çözümleri eksikliğini kapatmak ve bu misyonu üstlenmek istiyoruz. E-ticaret piyasasının büyümesi için teknolojik destek gerekiyor. Amacımız ThoughtWorks ile geliştereceğimiz yazılımları e-ticaret yapmak isteyen KOBİ'ler ile paylaşarak bir e-ticaret platformu olarak konumlanmak" ifadesini kullandı.

ABD ve Avrupa'da e-ticaretin geleneksel perakende için yüzde 10'luk paya sahip olduğunu, bu oranın ise Türkiye'de sadece yüzde 1'de kaldığına dikkat çeken Ekmekçi, "Daha yolun çok başındayız diyebiliriz. E-ticaretin daha fazla insanı kapsaması için Batı'dan ziyade kendi kültürümüze uygun çözümler üretmemiz gerekiyor" dedi.

Tüketicinin benzin ve zaman kaybetmeden her türlü ürüne erişmesini istediklerini söyleyen Ekmekçi, 'sadece kendi depomuzdaki değil, e-perakende yapmak isteyen her KOBİ'nin ürünlerini tüketiciye ulaştırabilirsek en önemli sorun olan ürün yelpazesini genişletme sorununu da aşacağız" dedi.

Kaynak: Al Jazeera

Müfit Yılmaz Gökmen

Bilim-Teknoloji yazarı Devamını oku

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;