Türkiye

3. Köprü inşaatında yeni aşama

29 Ekim’de açılması planlanan 3. Boğaz Köprüsü’nün ilk çelik tabliyeleri yerleştirildi. Köprünün yapım çalışmaları havadan görüntülendi.

Konular: Türkiye

3. köprü ve kuzey marmara otoyolu projesi'nde, anadolu yakası'nda temelden 318 metre, avrupa yakası'nda ise 322 metreye ulaşan kulelerin yapımı tamamlandı. 3. boğaz köprüsü'nden araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin ikisi denizyoluyla getirilerek, kule altına kadar olan bölüme yerleştirildi. daha sonra toplam 60 tabliye iki kule arasına uzanacak.

yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli projede 6 bin 500 işçi ile 600 mühendis görev yapıyor. haftanın 7 günü 24 saat aralıksız sürdürülen çalışmalarda aralarında dozer, greyder, kule vinçlerin de bulunduğu yaklaşık 1000 büyük iş makinası kullanılıyor.

dünyanın en geniş köprüsü

3. boğaz köprüsü, bittiğinde 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu ve 2 şerit demiryoluna yer verilen köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.

köprü üzerindeki raylı sistem, edirne’den izmit’e kadar yolcu taşıyacak. marmaray ve istanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle atatürk havalimanı, sabiha gökçen havalimanı ve yapımı süren 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.

kuzey marmara otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, “yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 3 milyar dolar yatırım bedeline sahip projenin yapım dâhil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile ic içtaş – astaldi jv tarafından yapılacak ve bu süre sonunda ulaştırma bakanlığı’na devredilecek. 

bugüne kadar neler yapıldı?

3. boğaz köprüsü’nün de dahil olduğu kuzey marmara otoyolu projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet altgeçit ve 1 adet üstgeçit tamamlandı. 31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde betonarme imalatlar yapılıyor. ayrıca riva ve çamlık tünellerinde çalışmalar sürdürülüyor. riva giriş ve çıkış ile çamlık çıkış portalleri tamamlandı, tünel imalatları çeşitli aşamalarda devam ediyor.

kaynak: dha

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;