Ekonomi

Eskişehir Ford'da üretim durdu

Otomotiv sektöründeki iş bırakma eylemlerine Eskişehir'deki Ford Otosan fabrikası çalışanları da katıldı. Eylemlerin başlangıç noktası olan Renault'da ise belirsizlik sürüyor.

ford otosan firmasının eskişehir'in inönü ilçesindeki fabrikasında çalışan işçiler, iş bırakma eylemi başlattı. kamyon ve çekici üretim tesislerinde çalışan işçiler, sabah işbaşı yaptıktan yaklaşık üç saat sonra fabrika bahçesinde toplandı.

burada bir süre slogan atan yaklaşık 500 kişilik grubun eylemi nedeniyle fabrikanın tüm bölümlerinde üretim durdu. işçilerin fabrika bahçesindeki bekleyişi sürüyor.

otomotiv sanayiinde eylemler 15 mayıs'ta bursa'daki oyak renault fabrikasında başlamıştı. bağlı oldukları türk metal sendikası'nın, bosch'ta imzaladığı toplu sözleşmenin, kendilerinkinden daha iyi olduğunu belirten oyak renault işçileri, haklarının düzeltilmesi talebiyle eylem başlattı. eylemin sıçradığı ford, tofaş, mako ve coşkunöz fabrikalarında işçiler yapılan anlaşmanın ardından yeniden işbaşı yaptı. 

renault'ta belirsizlik sürüyor 

iş bırakma eyleminin halen devam ettiği oyak renault'da yönetim yeni bir açıklama yaptı. 23 mayıs'ta işçilerine tofaş'in teklif ettiği koşulların aynısını ilan ettiğini bildiren yönetim açıklamasında, "bu sabah saat 08.00'den itibaren öncelikli faaliyetler başladı. fabrikanın bir an önce normal çalışma düzenine geçmesi için gereken her şeyi yapıyoruz" denildi. 

ancak işçiler işverenden yazılı güvence istiyor. işveren temsilcileri ile en son cumartesi günü görüştüklerini açıklayan işçilerin avukatlarından deniz baykal şunları söyledi:

"işveren temsilcisi bu teklifi kabul etti. tutanağa geçirdik. hatta ben yazdım. fransızca'ya çevrildi. sonra temsilci dışarı çıkıp bir görüşme daha yaptı. mess (türkiye metal sanayicileri sendikası) ile görüşmüş olabilirler. dönünce, 'yapılan anlaşmayı kabul ettiremedim' dediler. görüşmeler burada koptu. en son cumartesi günü bir araya geldik. çalışan işçiler, 'söz uçar yazı kalır' diyerek taleplerini yinelediler. bunun hukuki geçerlilik kazanması için adını kendilerinin koyacağı yazılı tutanak, sözleşme veya protokole dökülmesini istediler. bu teklif de kabul görmeyince görüşmeler kitlendi."

günde yaklaşık 1400 otomobilin üç vardiyada üretildiği oyak renault fabrikasında yaklaşık 5500 işçi çalışıyor.

kaynak: anadolu ajansı, dha

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;