Bilim-Teknoloji

Facebook mobil reklam sektörünün hakimi

Yeni bir araştırma sosyal ağlar üzerinden gelişen mobil reklam sektörünün 2016'da 100 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor. Reklam gelirlerinde tavan yapan Facebook ise Avrupa'nın soruşturması altında.

Konular: Bilim-Teknoloji
Facebook kullanıcı sayısı Çin nüfusunu geride bıraktı. [Fotoğraf: Shutterstock]

emarketer tarafından yapılan yeni bir araştırma, mobil reklam sektörünün 2016'da 100 milyar dolara erişeceğini ortaya koyarken, facebook'un sektördeki hakimiyeti avrupa birliği'nin (ab) inceleme başlatmasına neden oldu.

sunulan rapora göre, akıllı telefonlar ve tabletler üzerinden yayımlanan reklam oranı, ilk kez dijital reklamcılığın yüzde 50'sinden fazlasını temsil ediyor. mobil reklamcılığın 2013 ile 2016 arasındaki artış oranı ise yüzde 430.

rapor, 2016-2019 arasında mobil reklam harcamasının yaklaşık iki kat artacağını ve tüm dijital harcamanın yüzde 70'inden fazlasını temsil edeceğini öngörüyor.

facebook sektörün hakimi

strategy analytics of boston firması tarafından yapılan bir diğer araştırma ise facebook'un 2014'te mobil reklamdan elde edilen her 100 doların 75'ini aldığını gösterdi. twitter'a ise sadece 8 dolar kaldı. facebook, 2014'te yapılan toplam 15,3 milyar dolarlık reklam harcamasının 11,4 milyar dolarını elde eden firma oldu.

facebook'un çin'de yasak olması, yerel firmalar qzone ve tencent weibo'nun yükselmesini sağladı. öte yandan, reklam stratejisiyle kullanıcıları ve düzenleme kurumları üzerinde şüphe uyandıran facebook, ab'nin incelemesi altında.

ab'ye bağlı düzenleyici kurumlar, facebook'un kullanıcıların gizliliğini ihlal ettiği ve 300 milyon avrupalının şahsi bilgilerini sattığı şüphesiyle inceliyor.

kaynak: aa ve al jazeera

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;