Bilim-Teknoloji

Facebook ve Twitter 'alışveriş tuşu' sunacak

Yeni yıl yaklaşırken Facebook ve Twitter, kullanıcılara 'alışveriş tuşu' sunmayı planlıyor. Büyük firmaların dahil olmasıyla 'sosyal alışveriş' sektörünün patlama yapması bekleniyor.

Konular: Bilim-Teknoloji
Facebook ve Twitter 'sosyal alışveriş' sektörüne giriyor. [Fotoğraf: Shutterstock]
facebook ve twitter yeni yıl hazırlıklarına erkenden başladı. dünyanın en büyük sosyal ağı ile mikroblog sayfası, kullanıcılara yılbaşı döneminde alışveriş edebilmelerini sağlayacak bir fonksiyon sunmayı planlıyor. 
business insider'ın haberine göre, facebook ve twitter 'sosyal alışveriş' planını uzun süreden beri planlıyor olsa da bugüne kadar hayata geçirememişti. facebook geçmişte 'dijital hediyeler' gibi kısa ömürlü bir programın yanı sıra oyunlar üzerinden görsel eşyalar satmayı denemişti. 
invesp firmasının yaptığı araştırmaya göre, sosyal ağ firmalarının e-ticarete dahil olmasıyla büyümeye başlayan 'sosyal ticaret' alanı, 2015'te 15 milyar dolarlık bir sektör haline gelecek. kullanıcıların ürün ve markalar üzerinde sosyal ağlar üzerinde değerlendirmelerde bulunması, sosyal ağlar ile alışverişin arasındaki doğal bağ olarak kabul ediliyor. 
web siteleri için alışveriş butonu tasarlayan share this firmasının başkanı andy stevens, 'söz konusu tuşun insanların ne satın alacağını gösteren güvenilir bir belirteç olacağını' savundu. 
share this tarafından yapılan araştırmada, 1980 ve 90'lı yıllarda doğan sosyal ağ kullanıcılarının yüzde 55'i yakınlarının paylaştığı içeriğe tıklıyor ve alışveriş öncesinde sosyal medyada yer alan tavsiyeleri dikkate alıyor. 
afp'ye konuşan stevens, "sosyal ağ kullanıcıları sıradan müşterilerin karar verme sürecinde sosyal ağlardan yararlandıkları düşüncesini kabul etmeye başladı" yorumunda bulundu. 
yüksek potansiyel için doğru strateji
digitaslbi firması tarafından eylül ayında yapılan araştırma, abd'lilerin sadece yüzde 5'inin sosyal medya üzerinden alışveriş yaptığını ancak yüzde 20'sinin bu trende eğilimli olduğunu gösterdi. 
digitaslbi ceo'su tony weisman, "sosyal ticarette inanılmaz bir potansiyel yatıyor. eğer alışveriş yapanların oranı yüzde 20 artarsa sektörün değeri 56 milyar dolara ulaşacak" dedi. 
ankete katılanların yüzde 42'si, kredi kartı bilgilerinin güvende olacağını bilmeleri halinde sosyal medya üzerinden alışveriş yapacaklarını belirtti. 
analist greg sterling ise sosyal ağların sayfalarına 'beğen' veya 'paylaş' gibi bir alışveriş tuşu eklemelerinin yeterli olmayacağını, yeterli içerikle alışveriş stratejilerini beslemeleri gerektiğini söyledi. 
kaynak: al jazeera

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;