TÜSİAD eğitimde 4+4+4'e karşı

İşadamları kulübü, temel eğitimde kademeli geçiş getiren ve çıraklık yaşını indiren kanun teklifinin meclis gündeminden çıkarılmasını istedi.

Konular: Ekonomi

Haberin Öne Çıkanları

TÜSİAD'a göre riskli

Teklif mecliste

Katılımcı reform talebi

TÜSİAD yönetiminden yapılan yazılı açıklamada yeni düzenlemenin kız çocuklarının eğitme devamını etkileyeceğini savunuldu. [AA]

türkiye'de akp hükümetinin hazırladığı zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran ancak 'kesintisiz sekiz yıl eğitim' uygulamasına son veren yasa teklifi tbmm’ye sunulurken, hayata geçirilmek istenen yeni sisteme türk sanayicileri ve işadamları derneği’nden (tüsiad) itiraz geldi. 

‘4+4+4’ olarak nitelendirilen ve temel eğitimi kademeli geçişlerle yeniden düzenleyen sistem, türkiye'de 1997 yılında refah partisi lideri necmettin erbakan başbakanlığında kurulan hükümeti düşüren '28 şubat' döneminde kapatılan imam hatip okullarının orta okul kısımlarının yeniden açılmasına imkan vereceği ve kız çocuklarının eğitimini zorlaştıracağı endişesiyle eleştiriliyor.
 
tüsiad’a göre de kanun teklifi birçok açıdan sakıncalar barındırıyor. yazılı bir açıklama yapan tüsiad yönetimi, mesleki yöneltme ve yönlendirmenin erken yaşlara çekilmesini öngören kanun teklifinin, temel eğitim ve becerilerin yetersiz kalması ve bilinçsiz meslek seçimleri gibi risklere yol açacağını savundu.
 
çıraklık yaşının 15’ten 11’e indirilmesine tepki gösteren tüsiad düzenlemenin, mesleki yönlendirme konusunda ab ülkeleri politikaları ile çeliştiğini ifade etti. tüsiad, teklifte öngörülen, ilköğretimi iki kademeye ayırma ve ilk kademe sonrasını açık öğretimle ilişkilendirme yönündeki düzenlemenin en çok kız çocuklarının okula devamını etkileyeceği ve bu durumu endişeyle karşıladıklarını bildirdi.
 
'teklif gündemden çıkarılsın'
 
okul öncesi eğitimin zorunluğu eğitimin kapsamına alınmamasını da eleştiren tüsiad, zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılması kararı için de herhangi bir takvim öngörülmediğini belirtti.
 
kanun teklifinin mevcut durumdan dahi geriye gidişe yol açacağını savunan tüsiad, teklifin gündemden çıkarılarak, eğitim reformunun katılımcı bir süreçle gerçekleştirilmesini istedi.
 
meclise sunulan kanun teklifinin türkiye’nin ihtiyacı olan eğitim reformu olmadığını savunan tüsiad yönetimi, “çocuklarımızın iyi birer dünya vatandaşı olmaları için çevre bilinci, cinsiyet eşitliği, insan hakları, çok kültürlülük gibi konularda da erken yaşlardan itibaren eğitilmeleri önem taşımaktadır” dedi.
 
tüsiad, demokratikleşme süreciyle birlikte iyi eğitimli, çoğulcu, özgürlükçü niteliklere sahip bir toplumu yaratmanın ana hedef olması gerektiğini savundu.
 
sekiz yıllık kesintisiz zorunlu eğitime geçildikten sonra ilköğretime erişimde sayısal sorunları önemli ölçüde aşıldığını savunan tüsiad, bununla beraber kaliteli eğitim, okula düzenli devam ve ilköğretimi tamamlama konularında sıkıntıların devam ettiğini hatırlattı. 
 
kaynak: ajanslar
 
 

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;