Eğitim
'Dershane meselesi geride kaldı'
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 2195 dershanenin dönüşüm programına başvurduğunu açıkladı. Avcı "Dershane meselesi ve bu konuda koparılan tartışmalar geride kaldı" dedi.

tüm öğretim kurumları derneği (töder), özel dershaneler birliği (özdebir), özel öğretim derneği (özder), özel öğretim kurumları birliği ( özkur-bir), türkiye özel okullar birliği derneği (turkozokbir) ‘dershanelerin dönüşüm süreci’ ile ilgili bir paylaşım toplantısı düzenledi. toplantıya dershane ve özel okul sahipleri katıldı. toplantıda dershane sahipleri dönüşüm sürecine dair soruları ve başvuru süreçlerinde yaşadıkları sıkıntıları milli eğitim bakanlığı yetkililerine aktardı.
2195 dershane okul oluyor
milli eğitim bakanı nabi avcı toplantıda yaptığı konuşmada dönüşüm rakamlarını açıkladı. dershanelerin dönüşüm başlamadan önce türkiye'de 3145 dershane olduğunu söyleyen avcı, 22 mayıs itibariyle 2240 dershanenin dönüşüm başvurusunda bulunduğunu, bunların 2195’inin dönüşüm programına kabul edildiğini söyledi. avcı dönüşümün başlamasından bu yana 401 dershanenin kendi isteğiyle faaliyetlerine son verdiğini belirtti.
"temel liselerden ortaöğretimi revize ederken faydalanacağız"
dönüşüm programına alınmayan ve gerekli şartları taşımayan dershanelerin 1 eylül 2015'te faaliyetlerine son vereceğini hatırlatan avcı şöyle konuştu:
"dershane meselesi ve bu konuda koparılan tartışmalar geride kaldı. şimdiye kadar 249’u temel lise olmak üzere 276’sı özel okula dönüştü. temel lise konusu tamamen sektörün önerdiği bir ara çözüm gibi başladı. bu istişare sonucunda bizim için tecrübe olacak; belki ortaöğretim sonucunda yeniden değerlendirme, belki düzenleme imkânı verecek. sanki temel lise ‘üvey evlat’ söyleminden kaçınmamız gerekiyor. bakanlığın ortaöğretim kurumlarını revize ederken faydalanacağımız pilot uygulama. eğitimin içeriğini, yönünü etkileyeceğine inanıyoruz. bunlara sahip çıkalım. örtülü dershanelerin olmayacağı, bakanlığın müfradatını kullanacak bir örneğini gösterin diyorum."
toplantıda dershane sahipleri, dönüşüm sürecine dair sorularını ve başvurucu süreçlerinde yaşadıkları sıkıntıları milli eğitim bakanlığı yetkililerine aktardı.
kaynak: al jazeera
Yorumlar