Türkiye
Taksim'de trafik kaosu
İstanbul'un kalbi olan meydana yapılacak araç tünelleri için dozerler işbaşı yaptı, sabah saatlerinde yola çıkan araçlar kıpırdayamadı.
Haberin Öne Çıkanları
Yürüyerek geçtiler
Trafik durdu
Duraklar kaldırıldı

türkiye'nin en büyük kenti istanbul’da, uzun süredir tartışılan taksim meydanı’nın yayalaştırma projesi için ilk kazma vuruldu. yaklaşık 15 milyon insanın yaşadığı istanbul'un en merkezi noktasında bulunan taksim'de, sekiz ay boyunca sürecek çalışma trafik yoğunluğuna neden oldu.
240 günlük projede, harbiye ile tarlabaşı arasında planlanan dalış tüneli için iş makineleri kazıya başladı. çalışmalar nedeniyle taksim meydanı çevresindeki birçok cadde araç trafiğine kapatılırken, trafikte büyük aksamalar meydana geldi. yeni haftanın ilk iş gününde iş yerlerine ulaşmaya çalışan istanbullular, bu güzergahta uzun süre beklemek zorunda kaldı.
harbiye ile tarlabaşı arasındaki yolun kapatılmasıyla, mete caddesi ve abdülhakhamit caddesi üzerinden alternatif güzergahlar oluşturuldu ancak yeterli olmadı. çok sayıda insan, kapatılan boş yollarda yürüyerek işlerine ulaşmaya çalıştı.
harbiye ile tarlabaşı arasındaki yolun kapatılmasıyla, mete caddesi ve abdülhakhamit caddesi üzerinden alternatif güzergahlar oluşturuldu ancak yeterli olmadı. çok sayıda insan, kapatılan boş yollarda yürüyerek işlerine ulaşmaya çalıştı.
proje nedeniyle meydan çevresindeki toplu taşıma durakları da yeniden düzenlendi. çalışmalar sürdüğü müddetçe şişhane tarafından gelen ve son durağı taksim olan otobüsler meydana çıkamayacak. yolcularını indiren otobüsler, tarlabaşı’nda u dönüşü yapacak. harbiye yönünden gelen otobüsler, alternatif güzergahı kullanarak benzer şekilde meydana gelmeden geri dönecek.
100 bin metrekare yayalara kalacak
istanbul büyükşehir belediyesi'nin hazırladığı proje tamamlandığında, tarlabaşı bulvarı ile cumhuriyet caddesi arasındaki araç trafiği yer altına alınmış olacak.
tarlabaşı'ndan gelen araçlar, kesintisiz şekilde harbiye, taşkışla, dolmabahçe yönüne gidebilecek. gümüşsuyu, sıraselviler ulaşımı mete caddesi üzerinden akm önü-the marmara otel önünden yüzeyden sağlanacak.
cumhuriyet caddesi üzerinde tarlabaşı-harbiye yönünde 400 metre, harbiye-tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda tek tünel yapılacak.
taksim anıtı etrafındaki araç trafiği, otobüs ve duraklar meydandan kaldırılacak. yayalar, gezi parkı, atatürk kültür merkezi, talimhane ve istiklal caddesi'ne trafik kesintisi olmadan ulaşabilecek. projeyle yaklaşık 100 bin metrekarelik yayalaşmış bir alan elde edilmesi planlanıyor.
itirazlar çare olmadı
uzun süredir istanbulluların gündemini meşgul eden proje, taksim çevresini otoyol haline getireceği gerekçesiyle meslek odalarının tepkisini çekiyor.
ilk olarak 2011 genel seçimleri öncesinde türkiye başbakanı recep tayyip erdoğan tarafından gündeme getirilen projeye, istanbul büyükşehir belediyesi (ibb) meclisinin 16 eylül 2011'de imar planında yaptığı değişiklikle başlangıç verildi. aynı imar planı, 4 ocak 2012 tarihinde 2 numaralı kültür varlıklarını koruma bölge kurulu tarafından onaylandı.
plan 14 şubat 2012’de askıya çıkarılınca, yapılan değişikliğin hem yasaya hem de meydanın ‘ruhuna’ aykırı olduğunu düşünen, aralarında mimarlar odası başta olmak üzere çeşitli meslek odalarının ve disk’in de bulunduğu onlarca dernek, konfederasyon ve platform bir araya gelerek ‘taksim dayanışması’nı kurdu. meydanın bu projedeki gibi 'insansızlaştırılmasının' sosyolojik, ekonomik, kültürel, tarihi ve mimarı anlamda yanlış olduğunu savunan grup, projeyi mahkemeye taşıdı.
mahkeme kararı ile projeyi tekrar gözden geçiren 2 numaralı koruma kurulu,10 ekim 2012 tarihli kararıyla projeyi onayladı. ilk haline göre küçük değişiklikler yapılan projede, tünel sayısı azaltılarak, iki tünel yapılması karara bağlandı.
kaynak: ajanslar
kaynak: ajanslar
Yorumlar