Eğitim

Türkiye problem çözmede başarısız

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) sonuçlarına göre, Türkiye’deki öğrenciler 'problem çözme becerisi'nde sınıfta kaldı. Türkiye 44 ülke arasında 34. sırada.

Konular: Türkiye
Raporun sonuçlarının açıklanmasının ardından düzenlenen panelde Türkiye'nin başarısızlığının nedenleri konuşuldu. [Al Jazeera]

65 ülkede uygulanan pisa 2012 sonuçlarının duyurulmasının ardından farklı altbaşlıklarda hazırlanan raporların beşincisi ‘pisa 2012, yaratıcı problem çözme becerileri’ açıklandı. 44 ülkede, 15 yaşındaki öğrencilerin hayatta karşılaşabilecekleri problemleri çözme yetenekleri analiz edildi. rapor, türkiye sanayici ve işadamları derneği’nde (tüsiad) yapılan bir toplantıyla duyuruldu. sonuçlar, tüsiad başkanı muharrem yılmaz ve oecd eğitim ve beceriler bölümü kıdemli analisti francesca borgonovi tarafından açıklandı. 

zor problemleri çözebilen yüzde 2

fen, matematik ve okuma becerilerinin değerlendirildiği pisa 2012'de türkiye 65 ülke arasında yine ilk 40’a girememişti. ancak  matematik, fen ve okuma becerileri biraz da olsa artmıştı. türkiye’de 'problem çözme becerileri' açısından ise daha umutsuz bir tablo var. yaratıcı problem çözme becerileri ölçümünde türkiye 44 ülke arasında 34. sırada. türkiye’deki öğrencilerin sadece yüzde 2.2'si karmaşık problemleri çözebilme kabiliyetinde. oysa bu düzeydeki öğrencilerin oecd ülkelerindeki ortalaması yüzde 11. 

en başarılı singapur

türkiye’de yaratıcılık gerektirmeyen basit problemleri çözme oranı ise yüzde 36. türkiye’nin bir alt sırasında israil bulunuyor. problem çözmede en başarısız ülke ise bulgaristan. 

problem çözmede en başarılı ülkeler asya’dan çıktı. kore, japonya, singapur problem çözmede en başarılı ülkeler. en karmaşık ve zor düzeyde soruları singapur’da üç öğrenciden biri,  kore’de de dört öğrenciden biri çözebiliyor. 

tüsiad başkanı: alarm veriyor

tüsiad başkanı muharrem yıldız, "bu oranlar bize üst düzeyde problem çözme becerilerine sahip gençlerimizin oranını ivedilikle arttırmamız gerektiğinin, bu konuda bir alarm olduğunu gösteriyor” diye konuştu. yıldız ayrıca en üst düzey problemleri çözen öğrenciler arasında meslek liselilerin genel liselere göre daha başarılı olduğunu söyledi.

toplantı sonrasında düzenlenen panelde konuşan new york üniversitesi öğretim üyesi prof. dr. selçuk şirin sonuçların, eğitim sisteminin yanı sıra hayatın hiçbir alanında eleştirel düşünmeye özendiren bir sistem olmamasından kaynaklandığını belirterek “biz problemleri çözen çocuklara hayalperest diyoruz. problem çözmedeki başarısızlığımızın nedeni bilinmezliği, şüpheyi tolere edemememiz. türkiye ve sırbistan pisa matematik testinde aynı puanda ama problem çözme testinde onlar 473 biz 454 puandayız. üstüne düşünmemiz lazım." 

gazi üniversitesi eğitim fakültesi öğretim üyesi prof. dr. nurdan kalaycı ise müfredatta geçen eleştirel düşünme, proje tabanlı öğrenme gibi kavramların okullarda hayata geçmemesi yüzünden bu sonucun alındığını söyledi.

kaynak: al jazeera 

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;