Üçüncü köprüye talip çıkmadı | Al Jazeera Turk - Ortadoğu, Kafkasya, Balkanlar, Türkiye ve çevresindeki bölgeden son dakika haberleri ve analizler

Üçüncü köprüye talip çıkmadı

İstanbul Boğazı'na 3. köprü yapımını da içeren Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinde teklif gelmedi.

Konular: Piyasalar

Haberin Öne Çıkanları

Yap işlet devret modeli

6 milyar dolarlık proje

Kuzey Marmara Otoyolu

1973'de Cumhuriyetin 50. yılında açılan Boğaz Köprüsü, o yıllarda uzunlukta dünya dördüncüsüydü. [AA]

karayolları genel müdür yardımcısı ve kuzey marmara otoyolu ihalesi komisyonu başkanı ihsan akbıyık, istanbul boğazı'na 3. köprü yapımını da içeren kuzey marmara otoyolu ihalesine teklif veren olmadığını bildirdi.

akbıyık, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, komisyon olarak ihaleyle ilgili bütün hazırlıkları yaptıklarını ve ihaleyi gerçekleştirmek için salona geldiklerini belirterek, ''saat 14.00 itibariyle tekliflerin verilmesi gerekirdi. bu saate kadar teklif gelmedi'' dedi.

bundan sonraki aşamada komisyonun kararını yazarak üst makamlara göndereceklerini bildiren akbıyık, devam eden süreçte ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanlığı ile genel müdürlüklerinin yönlendirmeleri doğrultusunda çalışacaklarını söyledi.

açıklamanın ardından bir gazetecinin ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanı binali yıldırım'ın ''teklif gelmezse 'b' planını uygularız'' sözünü anımsatarak, ''b'' planının ne olduğunu sorması üzerine akbıyık, buna bakanlığın karar vereceği yanıtını verdi.

akbıyık, bir başka gazetecinin teklif gelmemesinin ihalenin iptal edildiği anlamına gelip gelmediği sorusu üzerine ise ''bu süreç saat 14.00 itibariyle tamamlandı. teklif olmayan ihale sona ermiştir. bundan sonra yeni süreç başlayacak'' dedi.

18 şartname alındı

yerli yabancı birçok firmanın ilgi gösterdiği kuzey marmara otoyolu ihalesi için aralarında japon devi mitsubishi, italyan astaldi, rusya'dan moskovskiy metrostroy, türkiye'den varyap, yüksel inşaat, kolin inşaat, nurol inşaat, stfa gibi dev firmaların da yer aldığı 18 firma şartname almıştı.

ulaştırma bakanlığı karayolları genel müdürlüğü 3. boğaz köprüsü'nü de kapsayan kuzey marmara otoyolu projesi, ilk olarak 8 mart 2011 tarihinde ilan edilmiş ve yap-işlet-devret modeli ile 23 ağustos 2011 tarihinde ihalesinin yapılacağı açıklanmıştı. istanbul boğazı'na 3. köprü yapılmasını da içeren kuzey marmara otoyolu proje ihalesi için şartname satın alan firmaların erteleme talebinde bulunmaları üzerine ihale tarihi 10 ocak 2012'ye ertelenmişti.

karayolları genel müdürlüğü, proje ile ilgili, yatırımcının üstleneceği kamulaştırma bedelinde önemli bir değişiklik yapmıştı. proje kapsamında gündeme gelecek kamulaştırma işlemlerinde yatırımcı yükümlülüğü, 950 milyon liradan önce 700 milyon liraya, ardından 400 milyon liraya çekilmişti. buna göre, devlet, izmit körfez geçişi projesi'nde, 400 milyon liranın aşılması halinde devreye girecek ve ek kamulaştırma maliyetini üstlenecekti.

ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanı binali yıldırım, kuzey marmara otoyolu projesi ihalesinin tekrar ertelenmesinin söz konusu olmadığını, 10 ocak'ta yapılacağını açıklamıştı.

istanbul boğazı'na yapılacak 3. köprü üzerinden adapazarı'nı tekirdağ'a bağlayacak 414 kilometre uzunluğunda ve 5 milyar dolarlık kuzey marmara otoyol projesi, 421 kilometrelik istanbul-izmir otoyolu projesi'nden sonra türkiye'nin en büyük ikinci yap-işlet-devret projesi konumunda.

ikinci plan

öte yandan ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanı binali yıldırım, 3. köprü ihalesine ilişkin bir ertelemenin söz konusu olmadığını belirterek, ''bugün teklif geldi, geldi. değerlendiririz, karar veririz. teklif gelmese de bir şey değişmez. yine karar veririz, ikinci planımızı devreye sokarız'' demişti.

kaynak: anadolu ajansı

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;