Vatikan rahatsız oldu

Papa 16'ıncı Benediktus'la Kahire El Ezher Camii'nin imamı Ahmed el Tayyib'i dudaktan öpüşürken gösteren reklam afişinin kullanımına karşı dava açılacağı duyuruldu.

Haberin Öne Çıkanları

Kampanya devam ediyor

Benetton arkasında

Lider fotoğrafları kullanıldı

Fotoğraflar Vatikan'ın tepkisi üzerine asıldıkları mekanlardan ve internet sitesinden kaldırılmıştı. [Reuters]

italyan giyim firması benetton’un son reklam kampanyası ‘unhate’ (nefret etme), vatikan’ın tepkisine neden oldu.

önce, papa 16. benediktus'u kahireli bir imamı öperken gösteren fotomontajı, vatikan'ın baskısı üzerine reklam kampanyasından kaldırmak zorunda kaldı. 

ardından vatikan, fotomontajla ilgili açıklamasında, söz konusu görüntünün ''yalnızca papa'nın ve katolik kilisesi'nin itibarına değil, aynı zamanda inananların hassasiyetlerine yönelik bir saldırı'' olduğunu belirterek, fotomontajın yayımlanmasını engellemek için yasal yollara başvuracağını belirtti.

kampanyadan vazgeçmiyorlar

kampanyada nicolas sarkozy ile angela merkel, mahmud abbas ile binyamin netanyahu ve barack obama ile çin halk cumhuriyeti devlet başkanı hu jinta gibi isimleri de öpüşürken gösteren fotomontajlara yer veren şirket, vatikan’ın ilk tepkisinin ardından kampanyanın amacının nefret kültürüyle mücadele etmek ve hoşgörüyü beslemek olduğunu açıkladı.

kampanyayla ilgili yapılan açıklamada, şirketin  reklamın tamamen arkasında olduğu ve nefret kültürüyle mücadele etme konusunda her zamankinden daha kararlı olduğu ifade edildi.

açıklamada “verdiğimiz mesaja yürekten inandığımız için reklam kampanyamızı bu biçimde kurguladığımızı ifade etmek isteriz. gayemiz kesinlikle birilerini rencide etmek, gücendirmek değildir. aldığımız tepkilerin bir kısmı bizi çok üzmüş ve etkilemiş de olsa, ‘nefret’e karşı mücadelemizi sürdürme konusunda her zamankinden daha çok motive olmuş durumdayız” denildi.

ana tema 'öpüşme' eylemi

benetton yeni reklam kampanyasıyla, tüm dünya liderlerini ve uluslarını, nefret kültürüyle mücadeleye davet ediyor. kampanyanın ana fikrini, ‘öpüşme’ eylemi oluşturuyor. dünya liderlerini birbiriyle öpüşüyormuş gibi gösteren kampanya görselleri, tüm ayrılıkların aşılabileceği mesajını veriyor.

sosyal ağlar ve dijital medya üzerinden yoğun biçimde duyurulan kampanya için, milano, roma, new york, paris ve tel aviv’de çeşitli etkinlikler düzenlendi. kampanyanın dikkat çeken görsellerinden hazırlanan posterler, şehirlerin kilit noktalarına eşzamanlı olarak asıldı.

görseller türkiye'de şu an için yalnızca bazı gazetele reklamlarındada kullanıldı. mağazalara ya da dış mekanlara asıl asılmayacağı ise henüz belirlenmedi. 

kampanya kapsamındaki projeler arasında en önemlilerinden biri, sıcak savaş bölgelerinden toplanan boş mermi kovanlarından inşa edilen, dört metre boyundaki dev güvercin heykeli olacak. 

kaynak: al jazeera ve ajanslar

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;