Bilim-Teknoloji
Yahoo'dan mobil reklam hamlesi
Yahoo, mobil reklam stratejilerini güçlendirmek amacıyla Flurry şirketini satın aldı. Yahoo bu hamleyle büyük bir veri tabanının da sahibi oldu.
Konular:
Bilim-Teknoloji
![](https://www.aljazeera.com.tr/sites/default/files/styles/aljazeera_article_main_image/public/2014/07/22/yahoo_main_001_2.jpg?itok=Xkfm3J7h)
mobil reklam alanında gelirlerini artırmak isteyen yahoo, bu alanda hizmet veren flurry'i bünyesine kattı. yahoo, gerçekleştirdiği satın almayla uygulama analitikleri içeren dev bir veri tabanına da erişim sağladı.
re/code sitesinin duyurduğu satın alıma göre, yahoo, 'flurry'nin ürünleriyle destek ve yatırımlarını güçlendireceklerini, aynı zamanda yeniliğe devam edeceklerini' belirtti.
yahoo'nun flurry'i satın alması, 30 haziran'da sona eren ikinci çeyreğe ait mali tablonun açıklanmasının ardından geldi. hayal kırıklığı yaşayan yahoo, sadece 1.084 milyar dolar gelir elde edebildi. şirketin geçtiğimiz yıl aynı dönem elde ettiği gelir 1.135 milyar dolardı. yahoo arama motoru ise geride kalan bir yılda yüzde 6 büyüyerek tatmin edici tek istatistiği oluşturdu.
emarketer sitesi, yahoo'nun 140 milyar dolarlık dijital reklam piyasasındaki payının 2014'te yüzde 2.52'ye gerileyeceği tahmininde bulundu. google ise yüzde 31.45 ile bu piyasaya egemen konumda.
flurry'nin web sitesinde yer alan bilgiye göre, platform günde 54 bin uygulamaya yer veriyor ve ayda 150 milyar uygulama seansı gösteriliyor. güçlü trafiğiyle, flurry mobil piyasada yahoo'ya önemli veriler de sunacak.
yahoo, satın alım için ne kadar ödeme yapılacağını açıklamadı.
kaynak: al jazeera
Yorumlar