Google'a tepkiler büyüyor

Teknoloji yazarları, gizlilik politikaları nedeniyle arama motorunu, mahremiyeti ihlal edip, 'önce kullanıcı' prensibini çiğnemekle suçluyor.

Haberin Öne Çıkanları

Salı günü açıklandı

Tek çatıda topluyor

1 Mart'ta yürürlükte

Ana sayfasına konulan bir not ile kullanıcılar gizlilik politikasında yapılan değişiklikler konusunda uyarılıyor.

google’ın salı günü hizmetlerinin kullanım koşulları ve üyelerinin kişisel bilgilerinin idaresi konularında büyük bir revizyona gideceğini açıklaması üzerine, kullanıcıların kişisel bilgilerinin güvende olup olmadığı sorusu gündeme geldi.

california merkezli şirket, yaptığı açıklamada, değişikliklerin gmail, youtube, picasa ve google+ gibi google’ın farklı hizmetlerinden yararlanan kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek için tasarlandığı belirtildi. google ürünlerinin tamamının düzenlenmesi ve idare edilmesine yönelik şekilde, 60 kadar kullanım kuralının tek bir ilkede toplanacağı ve bu ilkelerin 1 mart’tan itibaren yürürlüğe gireceği ifade edildi.

google’ın güvenlik, ürün ve mühendislikten sorumlu direktörü alma whitten, yayınlanan açıklama yazısında “kullanıcılardan hangi bilgileri topladığımızı ve bu bilgileri nasıl kullandığımızı çok daha anlaşılır bir dille ifade eden yeni, temel bir gizlilik politikası sunuyoruz” dedi.

“bu yeni ve öncekilere göre daha basit politikanın, insanların gizlilik yönünde yaptığımız çalışmaları daha kolay anlamasını sağlayacağı gibi aynı zamanda google’ın sunmuş olduğu hizmetlerin geliştirilmesine de katkı sağlayacağına inanıyoruz” diyen whitten, değişikliklerin kullanıcılara e-posta aracılığı ve google.com ana sayfasına konulacak bir not ile bildirileceğinin altını çizdi.

whitten, “herhangi bir servis için bağlantı kurduğunuz takdirde, o servis için vermiş olduğunuz bilgileri, diğer servislerden gelen bilgiler ile birleştirebileceğiz. kısacası size, tüm ürünlerimizin tek kullanıcısı gibi davranacağız" dedi.

'kötü olma' felsefesinin sonu

fakat google’dan gelen açıklama bazı blog yazarlarının ve teknoloji analistlerinin tepkisini çekti.

boston herald yazarı, gazeteci raakhee mirchandani bloğunda “google’ın gizlilik politikasında yaptığı agresif değişiklikler, herkesin sevgilisi olan bu şirketi halkın bir numaralı düşmanı haline getirebilir” yazınca tartışmalar gündeme geldi.

mirchandani, “google’ın, her bir servisi için ayrı hesap tutmak yerine bunları bir çatı altında toplaması, sizin kim olduğunuza, ne okuduğunuza, nereye gittiğinize ve neler yaptığınıza dair büyük ve bütün bir resim ortaya koyacak” dedi.

teknoloji içerikli internet sitesi gizmodo’da yazan mat honan ise google’ın gizlilik ilkeleri konusunda yaptığı değişiklikleri, şirketin gayri resmi sloganlarından biri olan ve reklamın kendileri için ikinci sırada yer aldığına vurgu yapan ‘kötü olma’ felsefesinin sonu anlamına geldiğini söyledi.

bu felsefenin genellikle google’ın kullanıcılarının çıkarlarını birinci sırada gözetmesi anlamına geldiğini ve google’ın kullanıcılarına saygı duyan bir şirket olarak anıldığını söyleyen honan yazısında, “şimdi bu ilkeyi alt üst ediyorlar. size bilgilerinizi geri çekmek için birkaç hafta veriyorlar ama google servislerini kullanmak istiyorsanız onların kurallarına uymak zorundasınız” dedi.

teknoloji haberleri yapan bir başka internet sitesi zdnet’ten larry dignan da bloğunda “birleştirilmiş kullanıcı deneyimi bir yana, youtube karakterimin, gmail ve google+’dan farklı olması güzeldi” diye yazdı.

“google sizin hakkınızda eşinizden daha çok şey bilecek” diyen dignan, “ekranınızdaki her şey birbirine entegre edilecek ve takibe alınacak. bağlandığınız anda google sizi izliyor olacak” dedi.

kaynak: ajanslar

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;